Firts-person horor Deal with the Devil sází na mysteriózní atmosféru a morální volby

Počítačové hry

Zábava a Hry / Počítačové hry 725 Zobrazení komentářů

PlayStation 4 PC Xbox One

24. 5. 2016 12:15 - Oznámení autor: Petr Poláček

Tvůrci ze studií Antimatter Games (spolupráce na Rising Storm 2, Killing Floor) a Round Table Game Studios (veterání z Blizzardu, Bethesdy apod.) představili hororovou first person adventuru Deal with the Devil, která v pěti epizodách odvypráví příběh Amelie Woods v turbulentním období 20. letech minulého století, těsně po konci první světové války. Kryptický první trailer z plánovaných pěti je plný odkazů, náznaků, skrytých sdělení i dopisů a dokonce souřadnic, které odkazují někam na hřbitov v hlavním městě Gruzie Tbilisi. Máme tedy co dělat s kreativním marketingem, který má hru obestřít atmosférou tajemna (viz oficiální homepage ve stylu tajemné firmy). Bohužel s tím souvisí i nedostatek konkrétních informací o formálním pojetí hry.

Formálně by měla být epizodická Deal with the Devil rozkročená mezi příběhové hry ve stylu Telltale adventur a akčnějších adventur s hádankami typu první Tomb Raider hry. Oba dva zdroje inspirace minimálně zmiňuje producent Toby Ellis ve starším rozhovoru pro OnlySp. Tvůrci se v rámci snahy vyprávět příběh, ale zároveň i snahy nechat hráče se rozhodovat a prozkoumávat lokace, hodlají postavit někam doprostřed mezi zmíněné hry. Konkrétnější však zatím Ellis ani jeho kolegové a kolegyně není.

Obšírně se ovšem vyjadřuje k postavě Amelie Woods, kterou označuje za obyčejného člověka, za obyčejnou ženu, která zjevně není psychicky zcela v pořádku. Její roli ve hře by měl ovšem určit hráč, svými volbami, reakcemi a svou přípravou na mysteriózní výlety po celém světě.

Tvůrci hovoří o plánu rozdělit hru na dvě části - v té první se hráč sbírá informace, vede rozhovory, činí volby a obecně se připravuje na druhou fázi, kde na něj čeká průzkum lokací nebo řešení hádanek. Na základě voleb hráč určuje směřování charakteru Amelie, ze které se postupem hry může stát vyloženě antihrdinka, ale i normální až hodná osoba. Jakou podobu volby, vedoucí k povahovému směřování hrdinky, mají být, opět netušíme. Snad prozradí více další trailery, potažmo první z pěti epizod, která by měla vyjít počátkem roku 2017.

Výraznou roli by měla kvůli navození atmosféry hrát i Art Deco stylizace, která se týká hlavně startovní lokace - anglického Londýna. Tvůrci chtějí v postavách, příběhu i vzhledu hry odrazit ducha doby i stylu. Volba na ženskou hrdinku padla kvůli soudobému hnutí sufražetek. Roli sehrají rapidní společenské změny po první světové válce, ale i ničivá epidemie španělské chřipky, která málem dokončila devastaci celých národů, jak ji načala první světová válka.

Se zmíněnou možností směřovat vyprávění prostřednictvím voleb souvisí i zamýšlená míra znovuhratelnosti. Čím více hráč posílá Amelii jednou cestou, tím více obsahu (rozhovory, postavy, předměty, hádanky, zápletky) jiného mu charakteru mu uniká. Odlišné směřování charakteru Amelie při dalším hraní může odhalit jiné situace i vývoj celého příběhu. Jde o obvyklý slib, který má často podobu stejného základu a odlišných dílčích scén. Celá řada hráčů se ale určitě nechá překvapit, jak si tvůrci ze studií Round Table a Antimatter se zamýšlenou znovuhratelností poradí.

Deal with the Devil

V blízké době chtějí vydat další čtyři upoutávky či trailery, ze kterých snad vyplynou další informace. Celé by to mělo vést k vydání hry, která používá Unreal Engine 4, v prvních měsících příštího roku na PC a konzolích.

Komentáře